Pawilony są pomocne w każdej firmie z branży handlowej. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też być głównym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w trakcie targów i podobnych imprez, a prócz tego, dzięki szybkiemu montażowi i mobilności, wykorzystuje się je np. do prowadzenia sprzedaży w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, powinien być właściwie dostosowany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
Producenci sprzedają różne rodzaje przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Charakteryzują je względnie szybki montaż, aczkolwiek ich mobilność jest znacznie mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków lub portierni.
Pawilon namiot – kiedy warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub najważniejsze są dla nas koszty, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego rodzaju konstrukcje charakteryzują się znaczną trwałością, będąca wynikiem wykorzystania do ich produkcji najwyższej jakości surowców. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są konstrukcje, wykazują odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie odpowiednio konserwowany, posłuży wiele lat – również przy intensywnym użytkowaniu.