Producentami, a jednocześnie liderami branży centrali telefonicznych są Panasonic, Slican i Platan, które mają bardzo duże doświadczenie w produkcji centralek telefonicznych oraz szeroką ofertę modeli tych urządzeń dla każdego biura.
Centralki telefoniczne – czy są niezbędne?
Centralka telefoniczna urządzenia zaprojektowane do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić więcej czasu osobom dzwoniącym, uprościć działanie firmy oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty użytkowania. Każda centralka telefoniczna umożliwia przełączanie na numer wewnętrzny rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w obrębie centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na wyłączeniu wyjść na rozmowy komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centrala daje możliwość przyznania każdemu abonentowi wewnętrznego numeru dozwolonego, który pozwala na połączenia zewnętrzne. Ma ona również możliwość gromadzenia danych, które są zapisywane w pamięci centralki dzięki czemu mamy możliwość sprawdzenia takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.