Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Mimo starań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Czym jest filtr Google
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.