Budowanie rozpoznawalnej strony online wymaga jej sprawnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie norm prawidłowego SEO i na portal mogą zostać zastosowane przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są groźne dla portali www?
Ban od Google oznacza najgorszy rodzaj sankcji, jakiemu może ulec witryna w sieci. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie komplikuje funkcjonowanie biznesu. Po usunięciu strony liczba naszych gości gwałtownie się obniży, gdyż gros odbiorców stosuje tylko Google. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w wynikach wyszukiwarki, co także źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Występują filtry ręczne – nakładane bezpośrednio przez ekipę Google i algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez profesjonalne programy.
Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie nadmiernej ilości odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google musimy wcześniej prześwietlić jego powód. Warto zaangażować w tym celu fachową firmę SEO, która w kilka miesięcy upora się z filtrem. Operacja może jednak przeciągać się do 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.