Rodzaje pozycjonowania

Zamów pozycjonowanie Krakow

Znamy 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– miejscowość (przykładowo “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Jeżyce”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów przebywających w konkretnym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep ogólnospożywczy”, to “sklep ogólnospożywczy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Adidas Hard Court białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– smartfon Huawei P8 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne zwłaszcza dla sklepów online. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Zielone Świątki czy finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść strony.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]