Jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów – to popularne chińskie powiedzenie. Znajduje ono potwierdzenie także w marketingu, który od lat korzysta z efektywności wizualnych środków przekazu. Zaczynano od fotografii, jednakże wraz z zaawansowaniem techniki i popularyzacją kinematografii, a potem telewizji oraz internetu, z czasem zastąpiły je filmy. Współcześnie spoty stanowią jeden filarów ogólnoświatowych i lokalnych kampanii – nieważne, czy chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak szerokie wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie dzięki zróżnicowania ich form, między którymi łatwo można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej strategii reklamowej.
Produkcja filmów – jak promują się firmy i instytucje publiczne?
Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się pomocne przy promowaniu marki są spoty reklamowe. Dobrze znamy je z telewizji, jednakże w ostatnim czasie równie istotnym sposobem ich prezentowania jest także internet – niejednokrotnie napotykamy je na portalach informacyjnych lub YouTube, dodatkowo popularnym zabiegiem jest nadawanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Warto wspomnieć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem strategii tworzenia właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych i pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale także inne podmioty – m.in. te parające się promowaniem fundacji, miast lub regionów czy organizacji charytatywnych. To instrument nadający się wspaniale do ukazania zaawansowania wszelakiego typu inwestycji (na przykład budowy obiektów przemysłowych czy dróg), piękna danego miejsca lub informacji o działalności mającej na celu pomoc potrzebującym. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj reportażu z różnych wydarzeń.
Realizację filmów promocyjnych zleć kompetentnej ekipie
Żeby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła przewidywane skutki, powinny one prezentować sobą najwyższą jakość. Wobec tego produkcję filmów wypada powierzyć wypróbowanej, kompetentnej ekipie. O poziomie usług świadczonych przez konkretne studio niemało powie nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest także to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie fascynujących ujęć z lotu ptaka, praktycznie nieodzownych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.