Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Private blog network - ta niezwykła oferta wszystkich pozytywnie zaskoczy.

By odbiorca spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i pomocne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – pomocne jako komponent szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są z reguły używane jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej, co trzeba silnie podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub e-mail oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inna ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z finansami, medycyną oraz prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO