Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania wytycznych wprowadzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie musisz obawiać się filtrów Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.